Audyt efektywności energetycznej
Zdiagnozuj gospodarkę energetyczną i podnieś efektywność energetyczną w firmie lub nieruchomości
Czym jest audyt energetyczny przedsiębiorstwa?
To procedura mająca na celu wykonanie szczegółowych i potwierdzonych obliczeniami analiz i przedstawienie propozycji działań podnoszących efektywność energetyczną przedsiębiorstwa. Efektem końcowym audytu jest raport, który zawiera wytyczne co, gdzie i jak zmienić lub usprawnić, poparty wyliczeniami efektu energetycznego i finansowego.
Audyt efektywności ma charakter systemowy, co oznacza, że badane są wszystkie składowe z osobna oraz ich wzajemne relacje.
Jak przebiega audyt:
1. Diagnoza potrzeb Klienta: w pierwszym etapie ustalamy jakie są aktualne potrzeby i preferencje
2. Określenie zakresu: na podstawie zdiagnozowanych potrzeb określamy zakres realizacji projektu
3. Inwentaryzacja budynków, urządzeń, instalacji: w uzgodnionym zakresie zbieramy maksimum informacji o obiekcie)
4. Zbieranie danych do analizy: skrupulatne zbieranie danych wejściowych do analiz
5. Realizacja dodatkowych pomiarów: jeśli zebrane dane są niewystarczające realizujemy dodatkowe pomiary
6. Właściwy audyt efektywności - wszystkie dotychczas zebrane informacje przetwarzamy, wykorzystujemy specjalistyczne narzędzia analityczne, weryfikujemy poprawność zebranych danych i wyznaczamy odpowiednie wskaźniki,
7. Dokładna analiza porównawcza: oceniamy wyniki i wskazujemy możliwości i kierunki poprawy bilansu energetycznego
8. Rekomendacje sposobów poprawy efektywności: proponujemy najlepsze rozwiązania i wyliczamy ich efekt energetyczny i finansowy
9. Przygotowanie raportu końcowego: syntetyczna ocena zebrana w formie pisemnej, napisana zrozumiałym językiem
Dobrze wykonana analiza energetyczna to ważne narzędzie wspierające w zarządzaniu firmą, w której procesy energetyczne pełnią istotną rolę. Rzetelny i kompleksowy audyt energetyczny dostarcza wyczerpującej odpowiedzi na kluczowe zagadnienia związane z efektywnością energetyczną, redukuje koszty zakupu energii oraz mediów i jest pierwszym krokiem w budowie przewagi konkurencyjnej Twojej firmy.